dinsdag 13 augustus 2013

Thai food!

Ik hou van de Thaise keuken. We hebben vrienden die in Thailand wonen en door hun een paar jaar geleden daar te bezoeken werd ik verliefd op de Thaise keuken. Er is soms wel wat voorbereiding, maar eens je dat hebt dan is je eten snel klaar als het de wok in gaat. Ik hou van simpel, snel en lekker eten dus dit receptje past perfect als avond eten of als lunch. Iedereen kan dit gerechtje maken ! ( er bestaan zoveel varianten van, maar dit is echt met weinig producten en toch lekker)

Wat heb je nodig? ( voor 2 à 3 personen is dit)
- 2 kippenfiles
- 1 rode paprika
- 1 ajuin
- 200 à 250 cl kokosmelk
- 2 à 3 koffielepels rode curry ( een andere curry kan ook). Ik gebruikte van het merk KOH  Thai
- kruiden: zout, peper en currypoeder
-  noedels/ mie/ .... wat je zelf het beste vind
- Olijfolie

Snij de kip in heel fijne reepjes. Bak deze in een hete wok en kruid met peper, zout en currypoeder. De kip moet nog niet doorbakken zijn, maar zorg dat ze dicht geschroeid is. Als ze klaar is doe je de kip in een potje en zet je het even opzij.

Snij de paprika en ajuin fijn.


Neem de rode curry en bak deze in de wok.


 
Voeg de kokosmelk toe.  De paprika en de ajuin mogen er ook bij. Zet het geheel op een zacht vuurtje en laat het gaat worden.
Ondertussen kun je de bijvoorbeeld de noedels gaar maken. Ik doe vaak een blokje kippenbouillon bij mijn water voor de smaak.

Als de groenten gaar zijn kruid je het geheel nog een beetje met peper en zout. Voeg de kip toe en laat het nog zachtjes verder garen.
 
Als de noedels bijna gaar zijn giet je ze af. Voeg de noedels bij de curry en meng goed. Laat het geheel nog een paar minuten rusten.
 
Op een bord of in een kommetje en klaar! Leuk voor samen met je vriendinnen te eten als ze eens komen lunchen. Er zijn nog heel veel varianten dus voeg gerust meer groenten toe of voeg een andere curry toe. Laat me gerust weten wat je er van vind!
 
Groetjes charlotte

2 opmerkingen:

  1. Heb dit geprobeerd en het was zalig!!!
    Volgende keer ga ik een variatie testen, jij hebt best leuke ideetjes voor recepten. Je zou hier iets mee moeten doen, kookles of iets dergelijks.

    Maya

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben blij dat je het een leuk receptje vind! Het is altijd zoeken achter leuke en eenvoudige recepten. Ik haal overal wat inspiratie en maak er dan mijn eigen ding van.

      Veel groetjes
      Charlotte

      Verwijderen